Forum OMSI - Der Omnibussimulator - The Omnibussimulator - Symulator autobusu
VirtualBus C++ v0.3 ( 01.2021 vBus DOWNLOAD ) - Wersja do druku

+- Forum OMSI - Der Omnibussimulator - The Omnibussimulator - Symulator autobusu (https://omsi.pl)
+-- Dział: Pozostałe (https://omsi.pl/Forum-Pozosta%C5%82e)
+--- Dział: Inne symulatory (https://omsi.pl/Forum-Inne-symulatory)
+---- Dział: VirtualBus (https://omsi.pl/Forum-VirtualBus)
+---- Wątek: VirtualBus C++ v0.3 ( 01.2021 vBus DOWNLOAD ) (/Temat-VirtualBus-C-v0-3-01-2021-vBus-DOWNLOAD)



VirtualBus C++ v0.3 ( 01.2021 vBus DOWNLOAD ) - Szaqql - 18-02-2021

Źródło:[hide] Facebook [/hide]
Download:
[hide] GitHub [/hide] - (należy pobrać plik vbcpp-0.3.zip i rozpakować)
Informacje od autora:

Cytat:Po kolejnej dłuższej przerwie wracam z informacjami na temat rozwoju projektu. Przez poprzednie pół roku sporo zmieniło się w silniku. Były to zarówno mniejsze zmiany i usprawnienia, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka, jak również większe mechanizmy.
Duża część prac dotyczyła edytora, a nie samej gry. Najważniejszą zmianą jest całkowicie przebudowany system dróg, które opierają się teraz na krzywych Beziera. Edytor umożliwia ich edycję, dzięki czemu ich umieszczanie na mapie jest bardzo łatwe. Dodana została również możliwość tworzenia na mapie skrzyżowań i łączenia ich z drogami. Dodany został również generator obiektów, dający możliwość łatwego umieszczania obiektów takich jak drzewa, latarnie wzdłuż drogi. Kolejnym elementem jest edytor materiałów, który umożliwia edycję poszczególnych materiałów modelu i zapis wszystkich zmian.
W grze przebudowany został system obsługi kamery. Dostępne są teraz trzy różne kamery (F5 - z wnętrza pojazdu, F6 - z zewnątrz, F7 - swobodna, dająca możliwość poruszania się po całej mapie). Ponadto zostały dodane nowe drzewa, z nowym, lepszym materiałem. Kontynuowałem również pracę nad renderingiem trawy. Rendering zarówno trawy jak i drzew będzie jeszcze rozwijany. Na potrzeby drzew został dodany również mechanizm Level of Details.
Poza tymi zmianami, rozpocząłem też dostosowywanie kodu do obsługi bardziej zaawansowanych elementów w pojazdach, których obecnie brakuje (więcej dźwięków, więcej animowanych elementów, obsługa osi wleczonej, itp). Do prac wykorzystuję model Neoplana, udostępniony przez Sobol OMSI 2 Mods , czego efekt widać już na poniższych screenach. Nie udostępniam go jeszcze w demo, ponieważ dużo elementów wymaga dostosowania.
Duża część zmian dotyczy edytora, zachęcam do prób i sprawdzenia jak działa, jednak zdaję sobie sprawę z tego że jego obsługa może nie być oczywista dla wszystkich. Do następnej wersji postaram się dodać już podstawową dokumentację z opisem poszczególnych funkcji. Jeśli ktoś byłby zainteresowany to zapraszam również na githuba, gdzie można się zapoznać z kodem źródłowym [hide] (https://github.com/michalzaw/vbcpp) [/hide]

Screeny:
[Obrazek: UjDTuGh.jpg]
[Obrazek: 105611525-3b953f80-5db6-11eb-9668-d90b3f594415.png]