Regulamin korzystania z forum i Shoutboxa oraz polityka plików cookies
Ostatnia aktualizacja: 11 stycznia 2020
§ 1. Rejestracja i dane osobowe
a) rejestracja jest równoznaczna z całkowitą akceptacją niniejszego regulaminu (regulamin w przyszłości może ulec zmianie, administracja nie bierze odpowiedzialności za nieznajomość regulaminu oraz za łamanie go przez użytkowników forum);
b) rejestracja na forum jest całkowicie darmowa, za korzystanie ze wszystkich jego funkcji nie jest pobierana żadna opłata;
c) podawanie fałszywych danych oraz wieku budzącego wątpliwości jest zakazane, a takie osoby są karane zgodnie z regulaminem forum, włącznie z zablokowaniem konta;
d) niedopuszczalne jest dublowanie kont - drugie konto jest natychmiast dożywotnio banowane; jeśli masz problem z kontem zgłoś się z tym do administracji forum;
e) administratorzy i moderatorzy nie potrzebują Twoich danych osobowych, wszystkie czynności są zapisywane na twoim komputerze oraz w cookies Twojej przeglądarki, jeśli dostaniesz e-mail, prywatną wiadomość od administracji o podanie twoich danych do logowania na forum, NIE PODAWAJ ich, administratorzy ani moderatorzy nie potrzebują twojego konta do żadnego procesu, a takie fakty prosimy zgłaszać natychmiast do administracji;
§ 2. Zakładanie nowych wątków
a) upewnij się, czy dany temat nie został już poruszony na forum;
b) nie zakładaj nowego wątku o podobnej tematyce do już istniejącego - w takim przypadku należy się do niego dopisać;
c) zakładaj wątki w odpowiednich działach - każdy z nich jest jasno opisany; w razie wątpliwości umieść wątek w najbardziej zbliżonym do jego tematyki dziale;
d) nadawaj tytuł precyzyjnie określający temat - ułatwi to przeglądanie forum innym użytkownikom; niedopuszczalne jest tytułowanie w stylu: "Pomocy!", "Problemy" itp. - takie wątki będą natychmiast zamykane;
e) pamiętaj o zasadzie 1 problem = 1 temat;
f) wątki w "Dziale plików" podlegają osobnym kryteriom; każdy z nowych wątków oprócz linka do strony źródłowej musi zawierać przynajmniej jeden screen i opis z wrażeń z użytkowania; może zawierać film i inne dodatki wzbogacające recenzję; zalecane jest aktualizowanie pierwszego posta, gdy do danego dodatku jest wydana aktualizacja; w przypadku zbioru swoich dodatków (np. tekstur, modów) mile widziany byłby spis treści w pierwszym poście;
g) jeśli Twoje pytanie dotyczy konkretnego modelu, mapy lub innego dodatku nie zakładaj nowego tematu w Dziale pomocy technicznej. Dopisz się do wątku poświęconego temu właśnie dodatkowi w Dziale plików. Jeśli takowego tematu nie ma - zasada ta nie obowiązuje;
h) zakładanie wątków w niektórych działach jest moderowane (moderator musi zaakceptować dany wątek, aby się pojawił na forum);
§ 3. Zasady pisania i odpowiadania
a) odpowiadaj na temat (nie odbiegaj od niego), staraj się wnieść swoje zdanie lub rozwiązać poruszony problem;
b) wypowiedzi typu "lol", "omg!" lub użycie wyłącznie emotikonów jest niedopuszczalne; treści typu "Było", "Szukaj" bez podania pomocy w postaci linków są niemile widziane, każdy taki przypadek jest traktowany jako spam; dręczenie autorów dodatków pytaniami "kiedy wyjdzie?", "jak tam idą prace?" jest niedopuszczalne; za spam można uznać także podziękowania (od tego jest system reputacji i PW) oraz niemerytoryczne, krótkie i bardzo lakoniczne wypowiedzi;
c) nie umieszczaj zbędnych grafik, adresów i filmów;
d) nie pytaj o sprawy, które zostały już wcześniej poruszone i wyjaśnione w danym temacie, bądź w innych wątkach;
e) ciągłe pisanie wersalikami (dużymi literami), pogrubioną, podkreśloną lub pochyloną czcionką jest zabronione; nie używaj innych kolorów niż czarny w treści posta bez potrzeby, nie zmieniaj wielkości czcionki;
f) zabrania się umieszczania wszelkich treści obraźliwych względem KOGOKOLWIEK, a w szczególności do innych użytkowników forum, jak i osobowości prawnych, instytucji, grup wyznaniowych, mniejszości religijnych, seksualnych itp.;
g) zabrania się umieszczania treści wulgarnych przez co rozumie się przekleństwa, pornografię (linki, obrazy), przemoc i treści drastyczne;
h) obowiązuje zakaz umieszczania na forum linków referencyjnych z których użytkownik może czerpać korzyści majątkowe lub inne (także do gier);
i) pisz poprawnie, nie popełniaj błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, korzystaj z pomocy programów korygujących pisownię takich jak przeglądarki internetowe ze słownikami (np. Firefox), pakietów biurowych lub innych pomocy naukowych;
j) obrazy wklejane na forum nie mogą przekraczać 800px szerokości i 600px wysokości. Obrazy przekraczające powyższe wymiary, należy umieszczać w tagach [img] ,ponieważ wtedy forum automatycznie przeskaluje zdjęcia. Ewentualnie użytkownik może wstawić na forum obrazy miniaturki, które po kliknięciu przenoszą nas na stronę z możliwością obejrzenia obrazka w większej rozdzielczości, lub w załącznikach na forum, gdzie również zdjęcia są automatycznie skalowane.
§ 4. Klauzule dotyczące podpisu (sygnatury) i awatarów w profilu użytkownika
a) jeśli podpis zawiera elementy graficzne nie mogą one przekraczać łącznie 600px szerokości i 150px wysokości, dozwolone jest wtedy użycie dodatkowo czterech linijek tekstu. Jeśli natomiast podpis nie zawiera żadnych grafik można użyć maksymalnie 8 linijek tekstu. W obu przypadkach zabronione jest używanie większych czcionek niż wielkość "mała" (czyli domyślna podczas pisania postów);
b) treść sygnatury nie może być obraźliwa, wulgarna lub/i brutalna; nie może także dotyczyć stron i for o tematyce zbliżonej do tematyki tej strony;
c) użytkownicy mają obowiązek stosowania się do wytycznych z paragrafu 3 również w podpisie i/lub awatarach (nie dotyczy ekipy forum);
d) w podpisie obowiązuje całkowity zakaz reklamowania vFirm, jest od tego odpowiedni poddział w dziale HydePark "vFirmy" i tam owe firmy mogą reklamować swoją "działalność"
§ 5. Administracja i moderacja
a) ekipie forum należy się bezwzględny szacunek; wszelkiego rodzaju polemika oraz docinki na forum publicznym będą karane; polemika dotyczy również sygnatur i opisów pod awatarami oraz samych awatarów; obrażanie bądź szkalowanie członka załogi forum na przestrzeni prywatnej z racji wykonywanej przez niego funkcji - także może być ukarane;
b) obsługa forum może zmienić /zamknąć/usunąć dowolny temat lub wiadomość, w niektórych przypadkach uzasadnienie wysłane będzie na prywatną skrzynkę lub dopisane (jako komentarz) do nieregulaminowego posta;
c) moderatorzy i administratorzy mają prawo do wglądu w profil użytkownika oraz jego edycji jeżeli narusza on regulamin forum;
§ 6. Ostrzeżenia i kary
a) każde naruszenie regulaminu podlega ocenie przez administratora lub moderatora; kary dostaje się w procentach (od 10% do 100%); większość z kar ma ograniczenie czasowe (1 miesiąc);
b) w zależności od oceny i stopnia wykroczenia użytkownik może być ostrzeżony przez PW bez nakładania kary w postaci procentów (zwykle takie działanie ma miejsce podczas pierwszego wykroczenia) lub ukarany zgodnie z obowiązującymi regułami;
c) w przypadku wątpliwości użytkownika co do zasadności kary może on skontaktować się z członkiem ekipy forum (poprzez PW), który taką karę nałożył w celu wyjaśnienia sprawy;
d) w razie niestosowania się do regulaminu pomimo nakładanych kar lub uciążliwości popełnianych wykroczeń, administrator lub moderator może nałożyć dodatkowe obostrzenia takie jak ZPP (zakaz pisania postów) na wybraną ilość dni lub moderację postów (administrator lub moderator musi zaakceptować wypowiedź przed pojawieniem się jej na forum, przy czym kary za nieprzestrzeganie regulaminu nadal obowiązują) również na wybraną ilość dni, w przypadku dalszego nagannego zachowania może być nałożony ban czasowy;
e) użytkownik po osiągnięciu lub przekroczeniu 100% poziomu ostrzeżeń jest automatycznie zawieszany na miesiąc. W tym czasie nie ma możliwości przeglądania i korzystania z Forum;
f) istnieje szansa zdjęcia punktów przy wykazaniu dobrej woli poprawy, przez co rozumie się działanie na rzecz rozwoju lub dobra forum (np. opracowanie tutorialu);
g) w przypadku nieprzestrzegania zasad dotyczących Shoutbox'a administrator bądź moderator może nałożyć czasowego bana tylko na SB. W tym czasie użytkownik nie będzie mógł korzystać z żadnych jego funkcjonalności;
§ 7. Prawa autorskie
a) zapytanie/rozdawanie cracków i/lub seriali, udostępnianie linków do serwerów z nielegalnym oprogramowaniem jest karane banem na miesiąc; w przypadku agresywnej działalności na tym polu nawet dożywotnim; każdy post sugerujący posiadanie pirackiej wersji może zostać odebrany jako propagowanie jej;
b) użytkownicy włamujący się na cudze konta na forum lub działający na szkodę forum (hakerzy) będą surowo karani (bany oraz zawiadamianie odpowiednich organów ścigania);
c) gdy kopiujesz bez pozwolenia teksty, grafikę lub całe strony, musisz liczyć się z tym, że zostanie to wykryte i pociągnięte do odpowiedzialności karnej jeśli nie posiadasz do nich odpowiednich praw autorskich lub pośrednich;
d) w przypadku stwierdzenia plagiatu, czy innej formy kradzieży własności intelektualnej należącej do omnibussimulator.eu, czy Społeczności Forum, właściciel forum omnibussimulator.eu a także portalu portal.omnibussimulator.eu będzie bezwzględnie skierowywał sprawę do organów ścigania z ramienia Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994, Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83.
§ 8. Dodatkowe zasady obowiązujące w niektórych działach
a) oprócz głównego regulaminu istnieją dodatkowe zasady (jako wątek przyklejony w danym dziale), które muszą być przestrzegane podczas zakładania nowych wątków/odpowiadania w tych działach;
b) niestosowanie się do tych reguł jest również karane;
§ 9. Pozostałe sprawy organizacyjne
a) obsługa forum nie ponosi odpowiedzialności za istniejące treści;
b) wszystkie sprawy i problemy związane z działaniem i funkcjonowaniem forum prosimy zgłaszać moderatorom lub administratorom forum;
c) każdy nadany punkt reputacji (nieważne czy pozytywny, neutralny czy negatywny) musi zostać sensownie uzasadniony. Każdy punkt reputacji nadany tylko po to by komuś podnieść/obniżyć (bez uzasadnienia) będzie skutkował ostrzeżeniem dla wystawiającego i usunięciem takiego punktu;
d) niedopuszczalne jest nachalne proszenie o punkty reputacji; ten system nie służy do podbicia sobie popularności; każdy z użytkowników sugerując innemu że za pomoc dostanie "plusa" również podlega ostrzeżeniu;
e) użytkownik chętny podjęciem współpracy z forum ma prawo skontaktować się z administratorem w celu rozmowy i ustalenia poziomu współpracy;
f) na forum obowiązuje absolutny zakaz reklamowania stron/for internetowych o tematyce nawiązującej do tematyki forum omnibussimulator.eu . Jedynym wyjątkiem są strony vFirm do OMSI, do których linki można umieszczać w dziale vFirm, na potrzeby tejże działalności.
g) system raportowania postów i punktów reputacji do administracji forum służy tylko i wyłącznie zgłaszaniu rażących naruszeń zasad panujących na forum. Nadużywanie tego systemu przez danego użytkownika poprzez zgłaszanie przypadków akceptowalnych (wg opinii osoby rozpatrującej) lub postów o odległej dacie napisania może skutkować ostrzeżeniem osoby zgłaszającej, zgodnie z przewidzianą karą.
§ 10. Zasady korzystania z Shoutbox'a
a) zakazuje się proszenia o pomoc w sprawach podstawowych dotyczących gry. Rozwiązania większości podstawowych problemów z symulatorem znajdują się w forumowym FAQ;
b) każdy wpis na Shoutboxie jest wolną wypowiedzią jego autora, administracja nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w SB;
c) zakazuje się pisania w SB treści obrażających inne osoby, religie, zwyczaje i obyczaje, a także linków do stron pornograficznych, zarażonych wirusami oraz niezgodnych z polskim prawem;
d) moderatorzy i administratorzy mają prawo do ukrycia wypowiedzi i ukarania użytkownika, jeżeli łamie regulamin forum bez podawania przyczyny;
e) dla SB obowiązują również niektóre punkty wymienione w paragrafie trzecim;
f) na shoutboxie obowiązuje absolutny zakaz reklamowania firm o tematyce OMSI oraz innych stron (wyjątek: newsy, zdjęcia)
§11. Polityka plików cookies
a) Czym są pliki "cookies"?
Pliki "cookies" to małe pliki tekstowe rejestrujące aktywność użytkownika online. Ułatwiają poruszanie się po witrynie oraz podejmowanie rozmaitych działań, ponieważ rozpoznają urządzenie Użytkownika i wyświetlają stronę dopasowaną do jego indywidualnych preferencji. Ich wyłączenie może spowodować błędne działanie strony oraz brak dostępu do niektórych funkcji.
b) Jakiego rodzaju plików "cookie" używamy i w jaki sposób je wykorzystujemy?
- Sesyjne pliki cookie
Pliki cookie pozwalające zapamiętać wybory dokonane przez Użytkownika i używane m.in. przy logowaniu. Pozostają na urządzeniu użytkownika do czasu wylogowania z serwisu lub zamknięcia przeglądarki.
- Pliki cookie służące do analiz
Pliki cookie pozwalające zbierać dane związane ze sposobem korzystania z witryny internetowej, w tym treści klikane przez użytkownika podczas przeglądania witryny, i umożliwiające ulepszanie działania oraz struktury serwisu.
c) Usuwanie plików "cookies"
Każdy rodzaj przeglądarki oferuje możliwość blokowania i kasowania plików cookie. Użytkownik ma pełną dowolność w usuwaniu oraz zarządzaniu swoimi plikami cookies.
Ostatnia aktualizacja: 11 stycznia 2020
§ 1. Rejestracja i dane osobowe
a) rejestracja jest równoznaczna z całkowitą akceptacją niniejszego regulaminu (regulamin w przyszłości może ulec zmianie, administracja nie bierze odpowiedzialności za nieznajomość regulaminu oraz za łamanie go przez użytkowników forum);
b) rejestracja na forum jest całkowicie darmowa, za korzystanie ze wszystkich jego funkcji nie jest pobierana żadna opłata;
c) podawanie fałszywych danych oraz wieku budzącego wątpliwości jest zakazane, a takie osoby są karane zgodnie z regulaminem forum, włącznie z zablokowaniem konta;
d) niedopuszczalne jest dublowanie kont - drugie konto jest natychmiast dożywotnio banowane; jeśli masz problem z kontem zgłoś się z tym do administracji forum;
e) administratorzy i moderatorzy nie potrzebują Twoich danych osobowych, wszystkie czynności są zapisywane na twoim komputerze oraz w cookies Twojej przeglądarki, jeśli dostaniesz e-mail, prywatną wiadomość od administracji o podanie twoich danych do logowania na forum, NIE PODAWAJ ich, administratorzy ani moderatorzy nie potrzebują twojego konta do żadnego procesu, a takie fakty prosimy zgłaszać natychmiast do administracji;
§ 2. Zakładanie nowych wątków
a) upewnij się, czy dany temat nie został już poruszony na forum;
b) nie zakładaj nowego wątku o podobnej tematyce do już istniejącego - w takim przypadku należy się do niego dopisać;
c) zakładaj wątki w odpowiednich działach - każdy z nich jest jasno opisany; w razie wątpliwości umieść wątek w najbardziej zbliżonym do jego tematyki dziale;
d) nadawaj tytuł precyzyjnie określający temat - ułatwi to przeglądanie forum innym użytkownikom; niedopuszczalne jest tytułowanie w stylu: "Pomocy!", "Problemy" itp. - takie wątki będą natychmiast zamykane;
e) pamiętaj o zasadzie 1 problem = 1 temat;
f) wątki w "Dziale plików" podlegają osobnym kryteriom; każdy z nowych wątków oprócz linka do strony źródłowej musi zawierać przynajmniej jeden screen i opis z wrażeń z użytkowania; może zawierać film i inne dodatki wzbogacające recenzję; zalecane jest aktualizowanie pierwszego posta, gdy do danego dodatku jest wydana aktualizacja; w przypadku zbioru swoich dodatków (np. tekstur, modów) mile widziany byłby spis treści w pierwszym poście;
g) jeśli Twoje pytanie dotyczy konkretnego modelu, mapy lub innego dodatku nie zakładaj nowego tematu w Dziale pomocy technicznej. Dopisz się do wątku poświęconego temu właśnie dodatkowi w Dziale plików. Jeśli takowego tematu nie ma - zasada ta nie obowiązuje;
h) zakładanie wątków w niektórych działach jest moderowane (moderator musi zaakceptować dany wątek, aby się pojawił na forum);
§ 3. Zasady pisania i odpowiadania
a) odpowiadaj na temat (nie odbiegaj od niego), staraj się wnieść swoje zdanie lub rozwiązać poruszony problem;
b) wypowiedzi typu "lol", "omg!" lub użycie wyłącznie emotikonów jest niedopuszczalne; treści typu "Było", "Szukaj" bez podania pomocy w postaci linków są niemile widziane, każdy taki przypadek jest traktowany jako spam; dręczenie autorów dodatków pytaniami "kiedy wyjdzie?", "jak tam idą prace?" jest niedopuszczalne; za spam można uznać także podziękowania (od tego jest system reputacji i PW) oraz niemerytoryczne, krótkie i bardzo lakoniczne wypowiedzi;
c) nie umieszczaj zbędnych grafik, adresów i filmów;
d) nie pytaj o sprawy, które zostały już wcześniej poruszone i wyjaśnione w danym temacie, bądź w innych wątkach;
e) ciągłe pisanie wersalikami (dużymi literami), pogrubioną, podkreśloną lub pochyloną czcionką jest zabronione; nie używaj innych kolorów niż czarny w treści posta bez potrzeby, nie zmieniaj wielkości czcionki;
f) zabrania się umieszczania wszelkich treści obraźliwych względem KOGOKOLWIEK, a w szczególności do innych użytkowników forum, jak i osobowości prawnych, instytucji, grup wyznaniowych, mniejszości religijnych, seksualnych itp.;
g) zabrania się umieszczania treści wulgarnych przez co rozumie się przekleństwa, pornografię (linki, obrazy), przemoc i treści drastyczne;
h) obowiązuje zakaz umieszczania na forum linków referencyjnych z których użytkownik może czerpać korzyści majątkowe lub inne (także do gier);
i) pisz poprawnie, nie popełniaj błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, korzystaj z pomocy programów korygujących pisownię takich jak przeglądarki internetowe ze słownikami (np. Firefox), pakietów biurowych lub innych pomocy naukowych;
j) obrazy wklejane na forum nie mogą przekraczać 800px szerokości i 600px wysokości. Obrazy przekraczające powyższe wymiary, należy umieszczać w tagach [img] ,ponieważ wtedy forum automatycznie przeskaluje zdjęcia. Ewentualnie użytkownik może wstawić na forum obrazy miniaturki, które po kliknięciu przenoszą nas na stronę z możliwością obejrzenia obrazka w większej rozdzielczości, lub w załącznikach na forum, gdzie również zdjęcia są automatycznie skalowane.
§ 4. Klauzule dotyczące podpisu (sygnatury) i awatarów w profilu użytkownika
a) jeśli podpis zawiera elementy graficzne nie mogą one przekraczać łącznie 600px szerokości i 150px wysokości, dozwolone jest wtedy użycie dodatkowo czterech linijek tekstu. Jeśli natomiast podpis nie zawiera żadnych grafik można użyć maksymalnie 8 linijek tekstu. W obu przypadkach zabronione jest używanie większych czcionek niż wielkość "mała" (czyli domyślna podczas pisania postów);
b) treść sygnatury nie może być obraźliwa, wulgarna lub/i brutalna; nie może także dotyczyć stron i for o tematyce zbliżonej do tematyki tej strony;
c) użytkownicy mają obowiązek stosowania się do wytycznych z paragrafu 3 również w podpisie i/lub awatarach (nie dotyczy ekipy forum);
d) w podpisie obowiązuje całkowity zakaz reklamowania vFirm, jest od tego odpowiedni poddział w dziale HydePark "vFirmy" i tam owe firmy mogą reklamować swoją "działalność"
§ 5. Administracja i moderacja
a) ekipie forum należy się bezwzględny szacunek; wszelkiego rodzaju polemika oraz docinki na forum publicznym będą karane; polemika dotyczy również sygnatur i opisów pod awatarami oraz samych awatarów; obrażanie bądź szkalowanie członka załogi forum na przestrzeni prywatnej z racji wykonywanej przez niego funkcji - także może być ukarane;
b) obsługa forum może zmienić /zamknąć/usunąć dowolny temat lub wiadomość, w niektórych przypadkach uzasadnienie wysłane będzie na prywatną skrzynkę lub dopisane (jako komentarz) do nieregulaminowego posta;
c) moderatorzy i administratorzy mają prawo do wglądu w profil użytkownika oraz jego edycji jeżeli narusza on regulamin forum;
§ 6. Ostrzeżenia i kary
a) każde naruszenie regulaminu podlega ocenie przez administratora lub moderatora; kary dostaje się w procentach (od 10% do 100%); większość z kar ma ograniczenie czasowe (1 miesiąc);
b) w zależności od oceny i stopnia wykroczenia użytkownik może być ostrzeżony przez PW bez nakładania kary w postaci procentów (zwykle takie działanie ma miejsce podczas pierwszego wykroczenia) lub ukarany zgodnie z obowiązującymi regułami;
c) w przypadku wątpliwości użytkownika co do zasadności kary może on skontaktować się z członkiem ekipy forum (poprzez PW), który taką karę nałożył w celu wyjaśnienia sprawy;
d) w razie niestosowania się do regulaminu pomimo nakładanych kar lub uciążliwości popełnianych wykroczeń, administrator lub moderator może nałożyć dodatkowe obostrzenia takie jak ZPP (zakaz pisania postów) na wybraną ilość dni lub moderację postów (administrator lub moderator musi zaakceptować wypowiedź przed pojawieniem się jej na forum, przy czym kary za nieprzestrzeganie regulaminu nadal obowiązują) również na wybraną ilość dni, w przypadku dalszego nagannego zachowania może być nałożony ban czasowy;
e) użytkownik po osiągnięciu lub przekroczeniu 100% poziomu ostrzeżeń jest automatycznie zawieszany na miesiąc. W tym czasie nie ma możliwości przeglądania i korzystania z Forum;
f) istnieje szansa zdjęcia punktów przy wykazaniu dobrej woli poprawy, przez co rozumie się działanie na rzecz rozwoju lub dobra forum (np. opracowanie tutorialu);
g) w przypadku nieprzestrzegania zasad dotyczących Shoutbox'a administrator bądź moderator może nałożyć czasowego bana tylko na SB. W tym czasie użytkownik nie będzie mógł korzystać z żadnych jego funkcjonalności;
§ 7. Prawa autorskie
a) zapytanie/rozdawanie cracków i/lub seriali, udostępnianie linków do serwerów z nielegalnym oprogramowaniem jest karane banem na miesiąc; w przypadku agresywnej działalności na tym polu nawet dożywotnim; każdy post sugerujący posiadanie pirackiej wersji może zostać odebrany jako propagowanie jej;
b) użytkownicy włamujący się na cudze konta na forum lub działający na szkodę forum (hakerzy) będą surowo karani (bany oraz zawiadamianie odpowiednich organów ścigania);
c) gdy kopiujesz bez pozwolenia teksty, grafikę lub całe strony, musisz liczyć się z tym, że zostanie to wykryte i pociągnięte do odpowiedzialności karnej jeśli nie posiadasz do nich odpowiednich praw autorskich lub pośrednich;
d) w przypadku stwierdzenia plagiatu, czy innej formy kradzieży własności intelektualnej należącej do omnibussimulator.eu, czy Społeczności Forum, właściciel forum omnibussimulator.eu a także portalu portal.omnibussimulator.eu będzie bezwzględnie skierowywał sprawę do organów ścigania z ramienia Ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994, Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83.
§ 8. Dodatkowe zasady obowiązujące w niektórych działach
a) oprócz głównego regulaminu istnieją dodatkowe zasady (jako wątek przyklejony w danym dziale), które muszą być przestrzegane podczas zakładania nowych wątków/odpowiadania w tych działach;
b) niestosowanie się do tych reguł jest również karane;
§ 9. Pozostałe sprawy organizacyjne
a) obsługa forum nie ponosi odpowiedzialności za istniejące treści;
b) wszystkie sprawy i problemy związane z działaniem i funkcjonowaniem forum prosimy zgłaszać moderatorom lub administratorom forum;
c) każdy nadany punkt reputacji (nieważne czy pozytywny, neutralny czy negatywny) musi zostać sensownie uzasadniony. Każdy punkt reputacji nadany tylko po to by komuś podnieść/obniżyć (bez uzasadnienia) będzie skutkował ostrzeżeniem dla wystawiającego i usunięciem takiego punktu;
d) niedopuszczalne jest nachalne proszenie o punkty reputacji; ten system nie służy do podbicia sobie popularności; każdy z użytkowników sugerując innemu że za pomoc dostanie "plusa" również podlega ostrzeżeniu;
e) użytkownik chętny podjęciem współpracy z forum ma prawo skontaktować się z administratorem w celu rozmowy i ustalenia poziomu współpracy;
f) na forum obowiązuje absolutny zakaz reklamowania stron/for internetowych o tematyce nawiązującej do tematyki forum omnibussimulator.eu . Jedynym wyjątkiem są strony vFirm do OMSI, do których linki można umieszczać w dziale vFirm, na potrzeby tejże działalności.
g) system raportowania postów i punktów reputacji do administracji forum służy tylko i wyłącznie zgłaszaniu rażących naruszeń zasad panujących na forum. Nadużywanie tego systemu przez danego użytkownika poprzez zgłaszanie przypadków akceptowalnych (wg opinii osoby rozpatrującej) lub postów o odległej dacie napisania może skutkować ostrzeżeniem osoby zgłaszającej, zgodnie z przewidzianą karą.
§ 10. Zasady korzystania z Shoutbox'a
a) zakazuje się proszenia o pomoc w sprawach podstawowych dotyczących gry. Rozwiązania większości podstawowych problemów z symulatorem znajdują się w forumowym FAQ;
b) każdy wpis na Shoutboxie jest wolną wypowiedzią jego autora, administracja nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w SB;
c) zakazuje się pisania w SB treści obrażających inne osoby, religie, zwyczaje i obyczaje, a także linków do stron pornograficznych, zarażonych wirusami oraz niezgodnych z polskim prawem;
d) moderatorzy i administratorzy mają prawo do ukrycia wypowiedzi i ukarania użytkownika, jeżeli łamie regulamin forum bez podawania przyczyny;
e) dla SB obowiązują również niektóre punkty wymienione w paragrafie trzecim;
f) na shoutboxie obowiązuje absolutny zakaz reklamowania firm o tematyce OMSI oraz innych stron (wyjątek: newsy, zdjęcia)
§11. Polityka plików cookies
a) Czym są pliki "cookies"?
Pliki "cookies" to małe pliki tekstowe rejestrujące aktywność użytkownika online. Ułatwiają poruszanie się po witrynie oraz podejmowanie rozmaitych działań, ponieważ rozpoznają urządzenie Użytkownika i wyświetlają stronę dopasowaną do jego indywidualnych preferencji. Ich wyłączenie może spowodować błędne działanie strony oraz brak dostępu do niektórych funkcji.
b) Jakiego rodzaju plików "cookie" używamy i w jaki sposób je wykorzystujemy?
- Sesyjne pliki cookie
Pliki cookie pozwalające zapamiętać wybory dokonane przez Użytkownika i używane m.in. przy logowaniu. Pozostają na urządzeniu użytkownika do czasu wylogowania z serwisu lub zamknięcia przeglądarki.
- Pliki cookie służące do analiz
Pliki cookie pozwalające zbierać dane związane ze sposobem korzystania z witryny internetowej, w tym treści klikane przez użytkownika podczas przeglądania witryny, i umożliwiające ulepszanie działania oraz struktury serwisu.
c) Usuwanie plików "cookies"
Każdy rodzaj przeglądarki oferuje możliwość blokowania i kasowania plików cookie. Użytkownik ma pełną dowolność w usuwaniu oraz zarządzaniu swoimi plikami cookies.